پیشنهادهایی برای یک شروع بهتر

1-     هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کرده و لبخند بر لب داشته باشید، زیرا که لبخند بهترین‌داروی ضدافسردگی است.
2-     هر روز 10 دقیقه در سکوت بنشینید.
3-     شبها زودتر بخوابید و هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید جمله زیر را کامل کنید:
           امروز هدف من این است که...
4-     همواره با این سه عامل زندگی کنید: انرژی، شوق و ذوق و همدلی.
5-     نسبت به سال گذشته فیلم‌های خوب بیشتری تماشا کنید، بازی‌های بیشتری انجام دهید و کتاب‌های بیشتری مطالعه کنید.
6-      فرصت بیشتری برای دعا کردن، با خدا رازونیاز کردن، عبادت، تفکر عمیق، یوگا و فعالیت‌هایی از این قبیل اختصاص دهید، زیرا این‌گونه فعالیت‌ها سوخت لازم برای زندگی پرکار را به شما می‌رسانند.
7-     اوقات بیشتری را با افراد بالای 70 سال و کمتر از 6 سال بگذرانید.
8-     بیشتر از غذاهای درختی و گیاهی و کمتر از غذاهایی که به‌طور مصنوعی تولید می‌شوند، استفاده کنید.
9-     بیشتر چای سبز و آب بنوشید. تمشک، ماهی، سبزیجات، بادام و گردو بیشتر مصرف کنید.
10- سعی کنید در هر روز بر لبان حداقل سه نفر لبخند بنشانید.
11- خانه، ماشین و میزتان را تمیز کنید و اجازه دهید انرژی تازه در زندگی شما جریان یابد.
12- وقت با ارزشتان را با غیبت کردن، مواردی که گذشته، افکار منفی یا چیزهایی که درکنترل‌شما نیستند هدر ندهید، درعوض انرژی خود را در لحظه مثبت فعلی سرمایه‌گذاری کنید.
13- توجه داشته باشید که زندگی مدرسه است و شما برای یادگیری این جاهستید. مسائل بخشی‌از برنامه درسی هستند که ظاهرمی شوندو به آرامی کنار می‌روند مانند؛ مسائل یک کلاس درس‌ریاضی که می‌آیند و می‌روند، اما درس‌هایی که شما می‌آموزید برای یک عمر باقی می‌مانند.
14- صبحانه را شاهانه، ناهار را مانند شاهزاده و شام رامانند دانشجویی که پول چندانی برایش‌باقی نمانده میل کنید.
15- بیشتر بخندید و لبخند بزنید که این‌ها انرژی‌های منفی را دور نگه می‌دارند.
16-  زندگی عادلانه نیست، ولی هنوز خوب است. زندگی کوتاه‌تر از آن است که صرف نفرت از دیگران شود.
17- اگرخودتان را زیاد جدی نگیرید، دیگران هم شما را جدی نمی‌گیرند.
18- شما مجبور نیستید در هر بحثی برنده باشید، موافقت کنید که با شما موافق نباشند.
19- باگذشته خود صلح کنید تا زمان حالتان را بهتر بگذرانید.
20- زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید. مطمئن باشید شما از زندگی آنها تصور درستی ندارید.
21- شمع روشن کنید، از ملافه‌های زیبا استفاده کنید، لباس خواب راحت و زیبا بپوشید و برای‌اوقات خاص آن‌ها را نگاه ندارید.
22- امروز همان روز خاص است. هیچکس مسوول شادی شما نیست جز خود شما.
23- هر به اصطلاح مشکلی را با این کلمات که آیا پس از پنج سال این واقعه مهم خواهد بود؟ تجزیه و تحلیل کنید.
24- هر کس و هر چیز را ببخشید. آنچه دیگران درباره شما فکرمی کنند به شما مربوط نمی شود.
25- زمان تقریبا همه‌چیز را شفا می‌دهد، به زمان فرصت بدهید.
26-  هر موقعیتی چه خوب و چه بد می‌گذرد.
27- شغل شما به هنگام بیماری از شما مراقبت نمی‌کند، دوستانتان از شما مراقبت می‌کنند. پس با دوستانتان در ارتباط باشید.
28- خودراازقیدوبند چیزهای بدون استفاده، زشت و غم افزا رهاکنید.
29- حسرت خوردن هدر دادن وقت است. شما آنچه را که مورد نیازتان است در اختیار دارید.
30- بهترین چیزها هنوز در راهند.
31- با پدر، مادر و نزدیکان خود در تماس باشید.
32- هر شب قبل از رفتن به رختخواب جملات زیر را کامل کنید:
          امروز به این هدف خود رسیدم که...

33-  به خاطر داشته باشید که شما باارزش‌تر از آن هستید که تحت فشارهای روانی باشید. از زندگی لذت ببرید و در نظر داشته باشید که این‌جا سرزمین شادی‌های کودکانه نیست که بازی‌ها را سریع انجام داده و بیرون روید.

/ 0 نظر / 15 بازدید